Stronghold Crusader

Stronghold Crusader



تعریف عامی که تمامی جنگ‌های صلیبی را در بر می‌گیرد، مجموعه جنگ‌های مذهبی شکل گرفته توسط «کلیسای کاتولیک» است که حدوداً ۴۰۰ سال پیش و بین قرون یازده تا پانزدهم میلادی رخ داد. وقتی سخن از جنگ‌های صلیبی به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند، جنگ بین مسیحیان و مسلمانان بر سر بیت المقدس، به‌ویژه اورشلیم است. با این‌حال، جنگ‌های متعدد دیگری هم بودند که بین کاتولیک‌ها برای در اختیارگیری قلمرو، اهداف سیاسی و یا جنگ با کافران (غیر مسیحیان) و مرتدان دین رخ می‌داد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

  نقد کوتاهی از بازی جنگ های صلیبی (Stronghold Crusader)

                          

در ابتدا لازم به ذکر است این امری عادی به شمار می آید که در یک بازی ، سازنده برای فهماندن یک مطلب به طور مستقیم به آن اشاره نکند و با حرکات کاراکتر های بازی و تصاویر استفاده شده در بازی مطلب را به طور غیر مستقیم به بیننده منتقل کند . در بازی جنگهای صلیبی نیز از همین روش استفاده شده . سازندگان این بازی تلاش کرده اند تا به بیننده تلقین کنند که مسلمانان برده ی مسیحیان بوده و فقط کارگران مسلمان اند . همانطور که در تصویر کناری و همچنین لوگوی بازی در بالای مقاله مشاهده مینمایید شوالیه و لوگوی بازی دارای نقش صلیب میباشد که نشانه ی مسیحیت است . این صلیب حتی بر روی کلاه خود و حتی شمشیر شوالیه نیز قابل مشاهده است . در داخل بازی نیز مشاهده خواهید کرد که شاه و لرد شما نیز مسیحی بوده و روی لباس او نشانه های زیادی از صلیب وجود دارد . پس تا اینجا متوجه شدیم که حکومتی که در بازی و جود دارد و مقام های بزرگ بازی که شامل پادشاه و فرماندهان بازی میشود مسیحی هستند . همچنین متوجه شدیم شما که در حال بازی هستید و نقش پادشاه و لرد را در بازی ایفا میکنید ، در نقش یک مسیحی هستید . خوب حالا میخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا مسیحیت دین تمام افرادی است که در قلعه شما زندگی میکنند و یا این دین فقط مربوط به اشرافی های قلعه است ؟برای پاسخ به این سوال تصویر زیر را مشاهده کنید و همچنان با ما همراه باشید



                               

                  

                               

این تصویر مربوط به قسمت هایی است که شما از طریق آن اقدام به ساخت ساختمان های درون قلعه تان میکنید .همانطور که در بالای کادر ساختمان ها مشاهده میکنید جمله (بسم الله الرحمن الرحیم) نوشته شده است . اگر از ابتدای مقاله با ما همراه بوده اید میدانید که اساس بازی دین مسیحیت است و پادشاه و فرماندهان و بزرگان قلعه مسیحی میباشند . اما نوشتن این جمله که مخصوص مسلمانان است در این جا نوشته شده است . تصویر اولی مربوط به اردوگاه کارگران و بیکاران است و  تصویر دوم مربوط به بنایی در قلعه . سازندگان این بازی در این قسمت میخواهند به بیننده تلقین کنند که مسلمانان کارگران مسیحیت اند و مسیحیت پادشاه آنان است . اما تلاش سازندگان بازی به این جا ختم نمیشود و آنها حتی در طراحی پادشاهان بازی هم برضد مسلمانان عمل کرده اند . یکی از پادشاهان این بازی “خلیفه” نام دارد که بیننده با دیدن تصویر خلیفه سریعا به یاد سه خلیفه اهل سنت می افتد . البته این درست است که شیعیان این خلفا را به عنوان خلیفه مسلمین قبول ندارند ولی باید توجه داشت که بالاخره در دنیا این سه خلیفه ، به عنوان یکی از نمادهای مسلمین یاد میشوند . تصویر زیر را مشاهده نمایید و با ما همراه باشید :

 

                                                    

                                                                


دو تصویر بالا تصاویری از “خلیفه” است که لباس های عربی او کاملا فرضیه ما را تایید میکند . خوب شاید بپرسید که در اینجا چه مشکلی وجود دارد ؟ خوب برای پاسخ به این سوال توجه شما را به چند نکته جلب مینمایم :

۱- سربازان مورد استفاده خلیفه :

سربازان در بازی جنگهای صلیبی دو دسته تقسیم میشوند ۱-عرب ۲-غیرعرب ویژگی سربازان خلیفه این است که او فقط از سربازان عرب استفاده میکند و سازنده میخواهد تعصب مسلمین و خلیفه را به بیننده منتقل کند .

ویژگی دوم سربازان خلیفه این است که آنها برای مبارزه فقط از آتش استفاده میکنند که این هم جهت تضعیف مسلمین است . این امر در تصویر زیر قابل مشاهده است :

                                       

- محاکمه و ظلم به افراد داخل قلعه :

در این بازی شما برای اینکه بتوانید به بازی ادامه دهید و سربازانتان را بسازید و مردم در قلعه شما زندگی کنند ، باید آنان را از خود راضی کنید برای آنها خانه بسازید،غذا بسازید،محل عبادت و تفریح تاسیس کنید و کارهایی از این قبیل . اما در این بازی وسایلی نیز برای محاکمه مردم نیز قرار داده شده که در صورت استفاده مردم از قلعه شما خارج شده و حکومت شما از بین میرود . هیچ یک از خلفای داخل این بازی از ابزار محاکمه استفاده نمیکنند و شما هم نباید استفاده کنید . اما “خلیفه” تنها پادشاهی است که به جای ساخت تفریحگاه و محل عبادت ، به ساخت ابزار محاکمه میپردازد و از آن بسیار استفاده میکند . برای آشنایی بیشتر تصاویر زیر را مشاهده نمایید :

                     
                                                                  نمونه ای از ابزار محاکمه افراد در بازی

                                                                    
                                                       
یکی از ابزار محاکمه در قلعه خلیفه

همانطور که مشاهده نمودید در این قسمت سازنده میخواهد تلقین کند که مسلمانان افرادی وحشی و خشمگین هستند .



در پایان لازم به ذکر است هرگونه سوال در مورد این مقاله داشتید ، آماده پاسخگویی به شما هستیم .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی